חפש בבלוג זה

16 דצמבר 2012

פרק 47





 

רצונה של נוגה היה להנפיק את מניות כפירים לציבור. אך הציבור, המורכב מראשי תיבות של צדיקים, בינוניים ורשעים, מעולם לא ידע על כוונתה. השאיפה ירדה לטמיון במחי ארוחת ערב ואבד עליה הכלח. פון קלאוזוויץ אמר ששום תוכנית איננה שורדת בשעה שהיא באה במגע עם מלחמה. ביום הרביעי של חודש ינואר 1913 מת הגנרל-פלדמרשל אלפרד פון שליפן, כעשר שנים אחרי צאתו לגמלאות מהצבא הגרמני. עשר שנים אלה בביתו, ללא אשתו האהובה שנפטרה, ובתמיכת שתי בנותיו, הוקדשו ליצירת התוכנית הגדולה לכיבוש צרפת והתגוננות יעילה מפני בת בריתה רוסיה הצארית. צרור הניירות המיותם נלקח על ידי חתנו ונמסר אישית לרמטכ"ל הגרמני שהחליפו בתפקיד. שלא כמו לתוכניותיה של נוגה, ייחס הרמטכ"ל חשיבות עליונה למסמכי התרח הפנסיונר וביסס עליהם את דוקטרינת ההתקפה שאימצה גרמניה במלחמת העולם הראשונה. תוכניות שליפן לא צלחו מסיבות רבות. אחת החשובות שבהן היתה בלגיה, שהיתה אמורה לאפשר מעבר חופשי רציף בתחומה, אך לא קראה ואימצה גם היא את שליפן ותוכניותיו. נוגה כץ לא זכתה להילקח ברצינות. יתרה מזאת, היא סולקה מהבמה לפני שיישמה את שאיפתה ואולי דווקא בשל שאיפותיה.

צלצלתי לאריה סולומון. ההמהום ברקע הבהיר לי שהוא מדבר מהעבודה.

"ידעת על ההנפקה?"

"בוודאי. לא הסתרתי את דעתי בנושא אף פעם".

"ומהי דעתך?"

"שלא כדאי להנפיק בשלב זה. במכפיל הרווח הנוכחי גיוס הכספים מהציבור היה מביא לקופת כפירים סכום טריוויאלי שלא שווה לטרוח למענו. המלצתי לחכות עוד כמה שנים, אבל נוגה התעקשה והתבצרה באפשרות שכל כך קסמה לה – לנזל את המניות לכסף מזומן ויהי מה".

"זה מספק מניע נגדך, סולומון".

"להפך, אני נשאר אחרי ההנפקה באותו תפקיד, בשכר גדול יותר ועם אופציות למניות, תנאים שהיו הופכים אותי לאדם עשיר מעבר לחלומותי".

"אז תזכיר לי שוב למה התנגדת?"

"כי כפירים שווה הרבה יותר ממה שחשבו עורכי הדין ורואי החשבון".

"ובגלל זה הסתכסכת ורבת עם השותף שלך?"

"מעט איתו והרבה עם אשתו. התווכחתי איתה אבל היא לא רצתה להשתכנע".

"שלפת את העבר המשותף שלכם?"

"מה לעזאזל זה שייך? אתה יודע מה, כן! וכמו שחשבתי, זה הצליח רק לעצבן אותה יותר, אז נכנעתי[ת1] ".

"תודה, סולומון".

 

*

 

 


 [ת1]אולי איגור שואל אותו אם יש ביניהם עדיין מטענים או מתחים וסולומון מתעצבן מאוד ועל כן ניתן לנחש שכנראה שכן?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה