חפש בבלוג זה

10 דצמבר 2012

פרק 17




 

בדרכי החוצה מהתחנה הירהרתי בסעודה האחרונה של נוגה. היא מתה על בטן מלאה, מלאה במעדנים פרי ידיה של אביגיל, שנקנו אולי בחנות דליקטסים שלבעליה היה עכשיו יתר עופרת בעורף. מעדויות הסועדים ידעתי מה אכלו המסובים אצל הסולומונים באותה סעודה. אחרי הקוניאק נוגה לקתה במאתיים וחמישים מכות, שהאחרונה שבהן היתה סופית בהחלט.

ריזוטו שחור הקדים לסוף שחור. מאכלים שחורים יש בהם יוקרה ואלגנטיות, כמו בשמלה קטנה ושחורה שאמורה להיות לכל אישה במלתחה. שחור הוא צבע מרזה, וזו הסיבה שלא מייצרים קונדומים שחורים. אבל מאכלים שחורים הם היקרים ביותר. כמהין שחורות מפריגור, שנמצאו ונחפרו בעזרת כלבים או חזירים בחורשות עצי אלון, הפכו איכרים בעלי יוזמה לאנשים עשירים מאוד. קוויאר שחור מחידקון הים הכספי מוברח לאירופה בוודאי לא בשל היותו נפוץ. וישנם המאכלים העושים חושך בעיניים: שעועית שחורה וספיה. ספיה היא הדיו המופק מתמנון, ולפעמים מדיונון. התמנונים חיים רוב חייהם בבדידות. כשהם פוחדים הם מקיפים עצמם בערפילית שחורה כדי להיעלם מן העין. ברפואה הומאופטית, הספיה ניתנת משום מה בעיקר לנשים. בספרות המקצועית היא ידועה כמזור לאלו הקנאים לעצמאותם וזקוקים למרחב עצמי גדול ממה שיש להם. לספיה יש טעם ברור, הערב לחיכם של רוב האנשים, והיא משמשת גם צבע מאכל יעיל, המשחיר את סביבתו.

אז לאילו מצרכים הזדקקה אביגיל כשהכינה את הריזוטו השחור? המתכון הקלאסי – לארבעה אנשים – כולל: כוס וחצי אורז (ארבוריו יתאים ביותר), בצל קטן, שני תמנונים או דיונונים שנפרדו ממערכת העיכול שלהם אך לא משלפוחית הדיו שלהם, עגבנייה, מעט סלרי, גזר, פטרוזיליה. ואי אפשר כמובן בלי רסק עגבניות, עלה דפנה, יין לבן, שמן זית, מלח ופלפל. האם אביגיל נצמדה למתכון הקלאסי ולמרכיביו?

אם הייתי מבקש להחביא משהו, הייתי משתמש בצבע שחור לשם הסוואה. רוב המעשים שהתגאיתי בהם, ומעשיהם של אחרים שנועדו להכאיב לי, בוצעו בשעות בהן השמים היו בצבע ספיה. הגעתי הביתה והטלפון צילצל ממראשות הספה.

"תתחילו לעבוד ברצינות", התרה בי רועי וחוסר סבלנות ניכר בקולו. "אם היית טורח לקרוא את דוח הפתולוג היית מוצא סימני מתיחה ישנים על בטנה וירכיה של נוגה. תוסיף צלקת של קיסרי עתיק ותבין שהמתיחות לא נוצרו מדיאטה רצחנית".

"אתה מנסה לחסוך ממני את הקריאה?"

"לא, אני פשוט נושף לך בעורף ודורש תוצאות. אל תביך אותי. סיכנתי מספיק כשהכנסתי אותך לסיפור הזה, ואם לא תהיה ברירה אוציא אותך לפני שאתערב בחקירה בעצמי. תעשה לכולנו טובה ותייצר בדחיפות פריצת דרך. להתראות".

 

*

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה