חפש בבלוג זה

21 אפריל 2010

מי אכל את הכסף שלי ?






ובחזרה ללופיים.
הספקנו להכיר אותם כשהתפייטתי על הקאלה. (קאלה לכלה).
פערנו את פינו בתדהמה כשראינו את הטיטאנית (רצ"ב- הפריחה [לא פרח] הגדולה ביותר בממלכת הצמחים).
היא שייכת ל - אמורפופאלוס. הסמקתי ואני לא מתכוון להסביר את השם.
והיום Amorphophallus konjac
המכונה גם "לשון השטן" וגם ידועה בשם - קונג'אקו.
הפקעת שלה שגודלה כ 25 ס"מ עשירה בעמילן. במזרח הרחוק קוראים לה
בטטה אבל הוא ממש לא. בסין יפן וקוריאה שם מגדלים אותה עושים ממנה
קמח דיאטטי וג'לי. (לפעמים מוסיפים קצת אצת היג'יקי כדי לגוון את צבע וטעם הקמח.
אם אכלתם סוקיאקי או גיואודון אז אכלתם קונג'אקו ללא משים.
הג'לי הוא תחליף צמחוני מצויין לג'לטין (שימו לב להזהרות על המוצרים ! יש ללעוס
את הג'לי היטב לפני שבולעים. היו כמה ילדים שלמדו את זה בדרך הקשה).
בסוף המאה התשע עשרה יצרה יפן לראשונה שטרות כסף. מישהו החליט בכסילותו
להוסיף אבקה של קונג'אקו לשטרות, אולי חשב שכך הם יהיו יותר אלסטיים ! סתאאאאאם !
האמת ? זה היה כדי למנוע זיופים.
בכל מקרה הנוהג הזה הופסק אחרי תלונות רבות בהן הודיעו אזרחים
שעכברים ועכברושים זללו את ממונם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה