חפש בבלוג זה

09 יוני 2010

מנוחה נכונה תחת כנפי השכינה


הוורט'יות גדלות בדרום אפריקה. יש לרובן צורה ברורה ודי מוגדרת.
אני לא אלאה אתכם, הרי כולכם מכירים הוורט'יות ( Haworthia ) - צמחים קטנים, בעלי פריחה בלתי מושכת במיוחד.
דווקא משום כך אני מפנה אתכם להעמיק טיפונת.
לכו למשל ל: http://www.bobsmoleys.com/
או ל: http://www.haworthia.com/
כן, הן דומות לאַלוּ Aloe כי יש קשר דם.
כשראיתי לראשונה את ההוורט'יה בלאקברני שבצילום (היא שלי) לא האמנתי שהיא
הוורט'יה. באה הפריחה והוכיחה לי שאני לא מספיק צעיר כדי לדעת הכל.
היא נראית כעשב השדה אבל היא הוורט'יה למהדרין.
רואים? קל לרצות אותי - אני תמיד שבע רצון מהטוב ביותר.
ולשמחתי, קל נורא לגדל את רוב ההוורט'יות. אלה מבינהן שמחליפות מערכות שורשים
פעם בשנה מציבות אתגר גדול יותר, אך אפשרי. גיליתי שאם אני נותן שתי תקופות של מנוחה כפויה, חודש כל פעם (אני נותן בספטמבר ובפברואר) הצמחים האלה מגיבים טוב.
כך אני מאלץ אותן לעצור את הצימוח ולהרהר על גורלן. הן חוזרות אחר כך בחיוך מבויש
וגומלות לי בהערכה מתעצמת על מאמצַי.
חומר למחשבה: אולי אפשר לעשות אותו דבר עם הילדים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה