חפש בבלוג זה

06 יוני 2010




הייתה לי פעם חברה נאת מראה. דומה לרבבות כמוה ושונה ומיוחדת כמוכם וכמוני.
"אמרי לי מי חבריך ואומר לך מי חברי", אמרתי לה.
"אמור לי איפה היית ואומר לך מנין באת", השיבה לי מניה וביה.
היא נדמתה בעיניי לחברותיה, אך מאחורי החזות הגופנית המושכת הסתתר רעל משתק שפיכָּה משריטה עמוקה.
שום דבר בחיצוניותה לא הכין אותי לתענוגות שרוויתי וליסורים שבעטיים התעניתי בגינה.
מטעה ותחמני כמותה, מחייך אלינו כוכב האניס, שאנו מכירים מחנויות התבלינים.
ה Illicium anisatum היפני נראה בדיוק כמו חבר שלו הסיני Illicum verum . גם
אם תספרו את צלעות הכוכב זה לא יעזור לכם. כל מני מספרים יצוצו ושום נומרולוגיה לא תועיל.
בסיני אנו מתבלים. היפני רעיל לגמרי. ממש יכול להכאיב. מכיל anisatin , shukimin , sikimitoxin .
הזבלים הללו גורמים לדלקות בכליות בדרכי השתן ובמערכת העכול. אחר כך מתחילות בעיות נוירולוגיות.
מכיוון שאי אפשר להבחין בין היפני והסיני, נמהלים לפעמים היפנים בסינים ואנשים מגיעים לחדרי מיון .
אבל לא הכל שחור וחום. מצאו שמוש ליפני ועוד כזה שמעניין אותנו. החיסון החדש נגד שפעת העופות
Tamiflu בנוי על חומרים מהחומצה השוקימינית מהכוכב היפני דווקא.
ובנימה אופטימית זו ניפרד כידידים. ועכשיו לפרסומות...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה