חפש בבלוג זה

14 אוקטובר 2012

אפריקה 2012 מ' = מדוזה



כאן יש לי הרבה מה לומר.
הצמח הזה כבר נרשם ע"י האבא של הבוטניקה המודרנית ב 1753 (לינאוס).
הוא קרא לו אופורביה קפוט מדוזה (חלבלוב ראש מדוזה).
בוטנאים אחרים ניסו לנכס את הצמח למשפחות אחרות ללא הצלחה
העומדת במבחן הזמן.
הצמח גדל רק באזור דרום הקייפ. רדיוס של כמאתיים ק"מ מקייפטאון.
המדוזה הנזכרת איננה חברתנו המכאיבה מהים
זו שהתאנתה השנה לטבור שלי,
אלא זו מהמיתולוגיה היוונית.
הבת הצעירה של קטו (גם שתי אחיותיה הבוגרות לא נראו טוב יותר)
מעבר לשיני טופרים וגוף מקושקש הייתה לה תוספת שיער מכובדת העשויה כולה
מנחשים מתפתלים. כל החוזה בה הפך לאלתר לפסל אבן.
פרסאוס נעזר בהרמס ובאתנה השמיד את המדוזה (הוא הביט בהשתקפות שלה ולא בה).
מגופתה המדממת זינק הסוס המכונף פגסוס.
יש שפע של אופורביות המזכירות בצורתן את הקפוט מדוזה.
משעשע להקליד ולראות את הדמיון והשוני ביניהן.
עבור מי מקוראי המעונין בתרגיל הזה אני מצרף את השמות, כדי שיוכלו לגגל:
קודם רושמים Euphorbia ואח"כ את אחת הסיומות הבאות:
colliculina     /   davyi    /    esculenta
iflanagani  /  fortuila  /  fusca
gorgonis  /  inermis  /  woodii

יש עוד שאני לא זוכר/מכיר
קשה לזכור הכל (למרות שאני משתדל)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה